Thursday, January 31, 2013

MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUR RASUL PERINGKAT SEKOLAH 1434H


12 Rabiulawal bersamaan 20 April 570 Masihi merupakan tarikh yang seharusnya diketahui oleh sekalian umat Islam kerana pada tarikh inilah telah lahirnya junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW.

Menyedari akan pentingnya tarikh ini, seperti tahun-tahun berikutnya, sekali lagi SKPB telah mengadakan majlis sambutan maulidur rasul peringkat sekolah pada  28 Jan 2013 yang lalu iaitu bagi tahun 1434Hijrah.

Objektif utama majlis ini diadakan tidak lain untuk melahirkan rasa cinta kepada baginda Rasulallah SAW. Selain itu, majlis ini juga dianjurkan bagi menambah kefahaman tentang sirah dan perjuangan Nabi dalam menjalankan misi dakwah di samping untuk memupuk budaya ilmu dalam kalangan warga SKPB. Dengan tema ' Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah', Alhamdulillah..majlis ini telah berjalan dengan jayanya.

Ceramah Maalidur Rasul juga diadakan di Masjid Teluk Renjuna yang disampaikan oleh Ust. Fadhil Bin Othman guru dari SK Sg Pinang. Selain itu, turut diadakan pertandingan sepanduk dan pakaian cantik kategori murid dan guru. Tahniah diucapkan kepada pihak penganjur..Semoga dengan terlaksananya majlis ini, maka tercapai juga objektif majlis tersebut diadakan..insyaallah..






































No comments:

Post a Comment